Spis treści:

  1. Home office – czyli biuro w domu
  2. Praca home office – organizacja biurka
  3. Atrakcyjne akcesoria i dodatki do pracy w domu

Nie radzisz sobie z pracą w domu? Trudno ci się skupić, a efektywność pracy pozostawia wiele do życzenia? Poznaj proste akcesoria i dodatki, dzięki którym czas spędzony na home office będzie znacznie przyjemniejszy.

Home office – czyli biuro w domu

Home office to termin powszechnie używany już od dawna, ogromna większość pracowników na całym świecie dopiero niedawno mogło przekonać się na własnej skórze, na czym w rzeczywistości polega na swoista instytucja, określana jako „biuro w domu”. Jest to oczywiście efekt panującej pandemii, z której skutkami jeszcze długo będziemy musieli się mierzyć. W sektorach gospodarki, w których było to możliwe, oddelegowano pracowników do pracy zdalnej, dzięki czemu mogą wykonywać swoje obowiązki zawodowe w domowym zaciszu.

Rozwiązanie wydaje się bardzo wygodne i komfortowe – przynajmniej w teorii. Nie ma jednak co ukrywać, że w rzeczywistości często praca home office jest bardzo trudna, co wynika z co najmniej kilku argumentów. Po pierwsze twoja efektywność w domowym biurze zależy w dużej mierze od twojej motywacji i samodyscypliny. Nawet jeśli cyklicznie organizowane są videorozmowy z przełożonymi, siłą rzeczy kontrola z ich strony jest znacznie mniejsza, co pozwala na więcej „luzu” w godzinach pracy. Do tego w domu znacznie więcej czynników może cię rozpraszać. Radio, telewizor, swobodny dostęp do internetu, a także oczywiście dzieci czy druga połówka. Bez wątpienia na home office o wiele trudniej o odpowiedni poziom skupienia, który często niezbędny jest do efektywnej pracy. Oczywiście od tej zasady zdarzają się wyjątki, natomiast jeśli do nich nie należysz, warto zastanowić się nad tym, w jaki sposób zwiększyć swoją wydajność przy pracy zdalnej. Tym bardziej że wszystko wskazuje na to, że spora część społeczeństwa na dłużej zaprzyjaźni się z home office.

Praca home office – organizacja biurka

Jak już wspomniano, kluczowym aspektem związanym z poprawą jakości pracy z domu jest wewnętrzna motywacja, temat ten jednak nieco pominiemy – zamiast tego nacisk zostanie przyłożony do bardziej „fizycznego” aspektu. Pod tym względem kluczowe jest np. właściwe przygotowanie biurka. Jeżeli korzystasz z home office raz w miesiącu, nie jest to oczywiście aż tak ważne, lecz gdy pracujesz z domu kilka razy w tygodniu, organizacji biurka nie możesz lekceważyć. Niezwykle istotne jest odpowiednie siedzisko, najlepiej z oparciem, a także stolik. Dopasuj wysokość obu elementów, aby przyjąć komfortową pozycję w trakcie wypełniania obowiązków służbowych – w ten sposób unikniesz np. bólów pleców. Opcjonalnie zamiast krzesła możesz wykorzystać też np. dużą piłkę terapeutyczną, która doskonale wpływa na mięśnie grzbietu. Pamiętaj jednak, że meble do gabinetu domowego to nie wszystko.

Atrakcyjne akcesoria i dodatki do pracy w domu

Bardzo skuteczne, a przy okazji niedrogie, są też różnego rodzaju detale. Chodzi tu o takie dodatki jak np. poduszki, lampki, kubki, a nawet rośliny – czyli elementy, które często służą np. do dekoracji salonu. Z pozoru może wydawać się, że żadne z wymienionych akcesoriów nie jest niezbędne do pracy zdalnej, pamiętaj jednak, że każdy z nich wpływa na twój komfort, samopoczucie, a także harmonię wnętrza, co również oddziałuje na efektywność podejmowanych działań. W Pepco dostępny jest szeroki wybór poduszek różnego typu – począwszy od niewielkich poduszek na krzesło aż po duże poduszki na kanapę lub łóżko. Te ostatnie szczególnie przydadzą się w chwili, gdy podczas home office będziesz chciał skorzystać z możliwości pracy w nieco swobodniejszej pozycji. Ale uważaj – nasze poduszki są tak wygodne, że możesz uciąć sobie drzemkę na home office! Ponadto oferowane produkty dostępne są w bardzo zróżnicowanym wzornictwie, często nawiązującym do klimatu wiosny. Niech twoje domowe biuro rozświetli radość, uśmiech i wiosenne kwiaty na wygodnych poduszkach!

Kolejny drobiazg, który umili ci pracę z domu, to wszelkiego rodzaju lampki. Nie dość, że stanowią one źródło światła, które jest przecież niezbędne do zapewnienia odpowiednich warunków pracy, to do tego są nadzwyczaj estetycznie wykończone, co zwiększa poczucie komfortu i łagodzi stres. Czasem mawia się przecież, że dobry pracownik w biurze powinien czuć się jak w domu. Choć tego powiedzenia nie można odbierać dosłownie, to jednak ma w sobie sporo prawdy i warto dołożyć odrobinę starań, aby twoje biuro w mieszkaniu rzeczywiście zachęcało do pracy. Interesującym pomysłem są też różnego typu świeczki. Pamiętaj jednak, że z reguły nie dają one dostatecznego, „zdrowego” światła, mogą być natomiast znakomitym dodatkiem nadającym wnętrzu nowego, bardziej przytulnego wyrazu.

Podobną funkcję pełni też roślinność. Nawet kilka niewielkich kwiatków czy innych roślin na parapecie, stole lub podłodze sprawia, że pomieszczenie prezentuje się zupełnie inaczej. Wszechobecna harmonia i spokój ułatwiają skupienie. A skoro już o tym mowa – praca home office bezwzględnie wymaga jak największego wyeliminowania wszelkiego rodzaju rozpraszaczy. Jak już wspomniano, to właśnie ten czynnik w ogromnej mierze utrudnia ciągłą i efektywną pracę. Nie zawsze jest to możliwe, ale w miarę możliwości nie włączaj telewizora czy YouTube, chyba że masz swoją ulubioną muzykę, która poprawia twoją koncentrację. Postaraj się narzucić sobie sztywne ramy home office, najlepiej, aby były to dokładnie te same godziny, w których zazwyczaj pojawiasz się w pracy. I nie zapomnij o naszych akcesoriach, dzięki którym każda chwila w domowym biurze stanie się o wiele przyjemniejsza i bardziej efektywna!